rmyares.viablog.ir rmyares.viablog.ir .

rmyares.viablog.ir

خريد سرور

سرور چيست؟
براي تهيه و خريد سرور ايران بايد ابتدا به طور مختصر به معرفي سرور بپردازيم. براي صحبت در خصوص خريد سرور براي سايت، بايد گفت كه بسياري از كسب و كارها و بسياري از افراد براي انجام كارهاي خود به سرورهاي مشخصي نياز دارند.

سرور در لغت به ‌معناي سرويس‌دهنده تعريف شده است كه مي توان آن را به هر سيستمي كه منابع را مشتريان به اشتراك بگذارد نام برد. سرور نوعي دستگاه يا نرم‌افزار كامپيوتري است كه به كاربر و ساير نرم افزارهاي كامپيوتري كه به كلاينت مشهور هستند سرويس و داده ارائه مي كند.

اين سرورها نرم‌افزار يا سخت‌افزاري هستند كه به مشتري خدمات ارائه مي دهد. سرورها و به عبارتي خريد سرور براي سايت بسته به نوع كاربرد، كشور ميزبان و طرز استفاده متفاوت هستند و از قيمت هاي متفاوتي برخوردار هستند. انواع سرورها، بسته به نياز مشتريان خدمات متفاوتي را ارائه مي نمايند. خريد سرور در ايران بسته به نياز مشتري خدمات مختلفي مانند دسترسي متمركز به اطلاعات، منابع، داده هاي ذخيره شده و سيستم مسيريابي رافراهم مي نمايند. خريد سرور در انواع مختلفي مانند خريد سرور hp و خريد سرور ibm و ديگر انواع سرورها براي سهولت كار افراد صورت مي گيرد.

 

انواع سرور
به طور كلي پيش از خريد سرور داخل ايران و خريد سرور براي سايت بايد بدانيم كه عموماً دو نوع سرور قابل استفاده است. يكي از انواع سرورها، سرور فيزيكي است و ديگري سرور مجازي.

سرور فيزيكي
سرور فيزيكي يكي از انواع سرورهاست كه يك كامپيوتر بزرگ و قدرتمند است كه مناسب اجراي برنامه‌هاي سرور است و با گسترش كسب و كار نياز به آن به وجود مي آيد. در صورتيكه شركتي فضاي مناسب براي نگهداري سرور فيزيكي نداشته باشد، از تسهيلات كولوكيشن Colocation استفاده مي كند كه امكاناتي مانند فضاي نگه‌داري همراه با سرمايش، پهناي باند، امنيت و برق را براي سرور شما فراهم مي‌كند. اين فضا به صورت قفسه بندي شده بوده و به شركت مورد نظر اجاره داده مي شود.

سرور مجازي
يكي ديگر از انواع سرور در زمان خريد سرور براي سايت، سرور مجازي سازي ‌است. اين سرور بصورت مجازي و از راه دور براي شما در دسترس بوده و شما نيازي به نگهداري در كولوكيشن و سرور فيزيكي نداريد. تنها به وسيله رايانه شخصي يا حتي گوشي موبايل مي توان به سرور مورد نظر وصل شد. برخي از مجازي‌سازهاي سرورعبارتند از، KVM، Hyper-v، VMware ESX كه بسيار قدرتمند و مطمئن هستند.

نكات مهم در خريد سرور
براي خريد يك storage و يا خريد سرور ارزان و مناسب و البته با كيفيت، بايد دقت كافي داشت و به نكات مهمي كه در ادامه به آن اشاره مي شود توجه نمود. خريد سرور نوعي چالش است كه در زمان خريد بايد به مشخصات سرور و ويژگي‌هاي سخت‌ افزار مورد نظر به تناسب كار و وظيفه‌اي كه قرار است به سرور و استوريج اختصاص دهيد، دقت شود. در زمان خريد سرور جداي از قيمت بايد به ابعاد فيزيكي، ظرفيت ذخيره سازي، ميزان در دسترس بودن يا Availability سرور، قابل توسعه بودن يا Scalability و قابل خدمت بودن يا Serviceability توجه داشت.

 

خريد سرور احتصاصي
سرور اختصاصي
به سروري اطلاق مي شود كه انحصاراً در اختيار يك شركت بوده و منابع آن نيز كاملاً اختصاصي است و قابل اشتراك نخواهد بود. خريد سرور اختصاصي از امنيت بالايي برخوردار بوده و سرعت ميزباني نيز در اين سرور افزايش يافته است.

سرور اختصاصي بر خلاف سرور اشتراكي ترافيك كمتري داشته و سرعت دسترسي بالايي دارد. خريد سرور اختصاصي تسلط و كنترل كامل براي مديريت محتواي سرور را به شما ارائه مي نمايد.

انتخاب يك سرور مناسب
انتخاب و خريد سرور مناسب يكي از مهم ترين مسائل در هر كسب و كار است كه نياز به تحقيق و دانش و تخصص بالا دارد. در صورتي كه كسب و كار شما از 5 نفر بيشتر پرسنل داشته باشد لازم است تا اقدام به خريد سرور نماييد. اولين گزينه در زمان خريد سرور داخل ايران مانند خريد سرور مجازي، خريد هاست لينوكس توجه به نوع سرور است كه يا فيزيكي باشد يا مجازي.

در صورتي كه مي خواهيد سرور فيزيكي داشته باشيد بايد فضاي مناسب براي اين سرورها را در اختيار داشته باشيد. طبيعتا براي كسب و كار‌هايي كه با كمبود فضا مواجه هستند خريد سرور فيزيكي مناسب نيست. بنابراين به شما پيشنهاد مي شود كه به اجاره كردن سرور روي فضاي ابري بپردازيد. اين سرورها براي كسب و كارهاي نوپا مناسب است. تنها نكته در زمان خريد سرور براي سايت به صورت مجازي، هزينه نگهداري ماهانه است كه هر چه ميزان داده ها بيشتر شود هزينه نگهداري نيز افزايش مي يابد.

براي خريد سرور، بايد انتخاب كنيم كه سرور پيش ساخته خريد كنيم يا سرور خام كه هر كدام مزايا و معايب خود را دارد. خريد يك سرور پيش ساخته مزايايي مانند نرم‌افزار‌هاي پيش فرض، گارانتي، پشتيباني و حتي برند مد نظر را دارد. در مقابل ساخت يك سرور و  سر هم كردن آن، به شما قدرت مانور بيشتري در تجهيز كردن و انتخاب سخت افزارهاي آن مي دهد.

 

در پايان
در آخر لازم به ذكر است كه براي خريد سرور و پرداخت هزينه خريد سرور بايد برنامه ريزي طولاني مدتي را در نظر داشته باشيد تا بهترين و مناسب ترين نوع سرور را خريداري كنيد. بنابراين در صورت شناسايي نادرست نيازها، خريد سخت‌افزار گران قيمت نيز مي‌تواند به نوعي اتلاف سرمايه و بودجه باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۱:۵۴ توسط:sead موضوع: نظرات (0)